Urazy snowboardowe

Nawet wprawieni snowboardziści raz na jakiś czas mogą doznać poważnych kontuzji. Urazy, o których mowa niekiedy są bardzo przewlekłe, a to wiąże się w głównej mierze z tym, że jazda na desce w pewnymmieszkania na sprzedaż okolice warszawy sensie stanowi dyscyplinę sportową będącą sportem ekstremalnym. Podobnie jest z narciarstwem.
Snowboard stanowi jeden z najciekawszych, bo wyzwalających najwięcej adrenaliny rodzajów sportów, ale musimy pamiętać o tym, że równie często w nim o wszelkiego rodzaju kontuzje. W konsekwencji upadków, można nabawić się zwłaszcza pięciu najpowszechniejszych urazów snowboardzistów, a kilka z nich przybliżymy za moment w naszym poradniku.

snowboardZacznijmy od nadgarstków. Jazda na snowboardzie to teoretycznie intensywne korzystanie z mięśni nóg, ale jednak mimo tego, że kończyny dolne musza być bardziej ustabilizowane niż kończyny górne, musimy wiedzieć, że podczas upadków, które zdarzają się w tej dyscyplinie sportowej bardzo często, ciężar ciała spoczywa głównie na ramionach. W momencie wywrócenia się, osiadamy z reguły całym ciałem na nadgarstki, dlatego snowboardziści często mają nadwyrężone nadgarstki. Praktycznie każdy z nas ma odruch automatyczny polegający na tym, że hamuje rękoma i ląduje właśnie na nadgarstkach. Jest to zupełnie naturalne. Wystarczy źle postawić dłonie na podłożu, aby od razu doprowadzić do skręcenia czy zwichnięcia nadgarstka, albo co gorsze jego złamania, a na pewno na porządku dziennym są przeciążenia i nadwyrężenia tej części ciała. Poza tym,osiedle domów pod warszawą dodajmy też, że kiedy upadamy, konieczne jest zachowanie postawy ramiona wyciągnięte wzdłuż ciała, wtedy unikniemy wyżej opisywanych kontuzji.
Autor: kalkulatorubezpieczeniaoc.pl

Urazy przy sportach zimowych

Do najpowszechniejszych dzisiaj dyscyplin sportowych w kategorii sporty zimowe zaliczane są w szczególności sporty takie jak narciarstwo oraz snowboarding. W obu tych przypadkach nie jest jednak trudno zarówno o szereg pozytywnych emocji, jak także i o to, aby doszło do kłopotliwych urazów i kontuzji trudnych do wyleczenia.

skok narciarza
W szczególności popularną kontuzją osób uprawiających sporty zimowe jest złamanie stawu ramiennego. Podobnie nierzadkim urazem okazuje się zwichnięcie bądź również złamanie stawu barkowo-obojczykowego. W szczególności dzieje się to wówczas, gdy zjeżdżając, czy to na desce, czy też na nartach upadniemy na bok. Wówczas ciężar ciała z reguły spoczywa nam na ramieniu. Do tego podobnie możemy nadwyrężyć wspomniane stawy, kiedy upadniemy na rękę, która będzie całkowicie wyprostowana. Uraz od razu rozpoznamy, bo w rejonie barku poczujemy silny ucisk a z czasem dojdzie do zdeformowania miejsca nadwyrężonego. Zmniejszy się także ruchomość stawu oraz będzie ona mocno ograniczona, a ręka może zacząć drętwieć. Wynika to zwłaszcza z tego, że kontuzja wywoła ucisk na nerw. Wystarczy zrobić standardowe badanie RTG, żeby móc stwierdzić, czy doszło do jakiegoś poważniejszego urazu. Co więcej, lekarze specjaliści zalecają także zrobienie rezonansu magnetycznego. W zależności od tego, co wykaże prześwietlenie, konieczne jest albo unieruchomienie i usztywnienie stawu, albo jego nastawienie. Niekiedy trzeba wesprzeć się interwencją chirurgiczną. Bez względu na to, jakiego typu kontuzja nam się przydarzyła w trakcie uprawiania sportów zimowych, zawsze powinniśmy zwrócić uwagę na to, żeby skonsultować się ze specjalistą. Dzięki temu nie będzie problemu z przechodzonym urazem, którego wyeliminowanie jest wyjątkowo trudne.
Autor:

Tauryna dla sportowców

Tauryna stanowi jeden z najpowszechniejszych aminokwasów, jakie występują w żywności. Jest to także chętnie dodawany przed producentów artykułów spożywczych składnik napojów energetycznych. Coraz częściej taurynę zaczyna się też traktować jako suplement diety, jaki pozwala na to, żeby poprawić kondycję fizyczną.

mężczyzna jadący na rowerze
Tauryna stanowi jeden z najczęstszych aminokwasów w rozmaitych procesach fizjologicznych. Jest to obowiązkowy składnik mięśni. Ponadto nie zapominajmy również o tym, że tauryna okazuje się świetnym motorem napędzającym proces regeneracji tkanki mięśniowej. Jeżeli chodzi o powstawanie tego składnika, to aminokwas ten tworzy się w trakcie rozkładu innej substancji, a mianowicie cysteiny. Tworzy się ona w organizmie ale także czerpie się ją z pożywienia. Organizm człowieka przede wszystkim ma najwięcej tauryny w mięśniach, w wątrobie oraz w sercu. Jest to składnik odpowiadający za właściwe działanie systemu naczyniowego. Do tego, bez tauryny nie mógłby właściwie pracować układ nerwowy i wszystkie mięśnie. W głównej mierze wynika to z faktu, że tworzy się sól żółci, która przyczynia się do emulgacji tłuszczu. Tauryna wykazuje działanie przeciwutleniające. W konsekwencji tego opóźnia ona znacząco proces starzenia się organizmu. Generalnie rzecz biorąc tauryna to cenny składnik, który jest mile widziany zwłaszcza u osób intensywnie trenujących. Sportowcy potrzebują tauryny do budowy warstwy mięśniowej. Poza tym, że jest ona dostępna w postaci suplementowej, dodatkowo występuje także w wielu produktach spożywczych typu ser żółty, twaróg, owoce morza, skorupiaki, ryby oraz indyk.
Autor:

W pracy jak na siłowni?

Kiedy jesteś w miejscu pracy, również możesz być aktywny. Nawet standardowa praca biurowa i przykucie do komputera i wygodnego fotela nie oznacza, że musimy pozostawać bierni pod kątem sportowym. Wystarczy tylko wyrobić sobie kilka pożytecznych nawyków, które będziemy powielać regularnie dzień w dzień, a będzie to rzutowało zarówno naszym dobrym samopoczuciem, brakiem wzdęć brzucha, nie gromadzeniem nadmiernie tkanki tłuszczowej, większą porcją energii oraz wigorem. O jakich przyzwyczajeniach mowa? Sprawdź to w poniższych fragmentach naszego internetowego poradnika.

osoba siedząca przed laptopem
Zainwestuj w niewielkie, poręczne ciężarki, które przyniesiesz ze sobą do miejsca pracy. Wystarczy Ci Twoje ustawowo przysługujące Ci standardowe pięć minut po to, żeby móc nieco popodnosić hantelki. Nie ma tu większego znaczenia, czy jesteś kobietą, czy mężczyzną – każdy może w ten sposób trenować, zwłaszcza, że w przypadku takiej aktywności fizycznej, jaką jest podnoszenie ciężarków nie ma znaczenia długotrwałość wykonywania treningu, co systematyka ćwiczenia oraz co za tym idzie zwiększanie sukcesywnie podnoszonego ciężaru. Poza tym, że będziesz obcować ze sportem nawet w miejscu pracy, dodatkowo jest to świetna okazja do tego, żeby się nieco odprężyć, rozluźnić, oderwać od biurka, ale także zmienić ułożenie i pozycję ciała. Pracując non stop przed szklanym ekranem monitora i pisząc intensywnie na klawiaturze komputera, niestety forsujesz ręce, dlatego podnoszenie ciężarków jest bardzo dobrym ćwiczeniem rozluźniającym.
Autor:

Sport w pracy?

Nie, nie chodzi o posiadanie karty do klubu sportowego! Mamy na myśli serię różnorodnych ćwiczeń fizycznych, które mogą być wykonywane w miejscu pracy, nieważne co robisz, gdzie pracujesz i jak wygląda realizacja Twych obowiązków na co dzień.

osoba siedząca przed laptopem
W przypadku pracy intelektualnej – przy biurku, ze stertą dokumentów, czy standardowo przy komputerze, koniecznie powinieneś włączyć do swego klasycznego trybu życia rozciąganie. Mówimy tu w zasadzie o szeroko pojętym sposobie rozciągania się, przez co rozumie się zarówno ćwiczenia rozciągające dłonie oraz palce, jak i plecy czy rozluźniające barki. Palce poszerzamy, w taki sposób, żeby nie doszło do stykania się palca do palca. Później napinamy mięśnie i prostujemy palce. W takiej pozycji dobrze jest je utrzymać przez minimum dziesięć sekund, po czym puszczamy i wykonujemy całą serię takich ćwiczeń napinających. Pamiętajmy tylko o tym, żeby zaginać palce, ale nie całą dłoń w pięści. Rozciągać się w pracy można także wówczas, gdy czujesz, że masz zmęczone barki. Przyjmij pozycję siedzącą. Popatrz, czy siedzisz prosto. Opuść kończyny górne wzdłuż sylwetki. Ramiona podnieś do góry, na tyle na ile będziesz w stanie to zrobić – postaraj się maksymalnie, jak się da. Nie ruszaj wówczas szyją, niech kark będzie nieruchomo. Głowa ma być na wprost- bez chowania w ramiona. Ruszamy góra – dół ale tylko ramionami, żadną inną partią ciała! Natychmiast powinniśmy po paru takich unoszeniach poczuć różnicę w pracy mięśni. Jest to ćwiczenie relaksacyjne i rozluźniające.
Autor: