Sport w pracy?

Nie, nie chodzi o posiadanie karty do klubu sportowego! Mamy na myśli serię różnorodnych ćwiczeń fizycznych, które mogą być wykonywane w miejscu pracy, nieważne co robisz, gdzie pracujesz i jak wygląda realizacja Twych obowiązków na co dzień.

osoba siedząca przed laptopem
W przypadku pracy intelektualnej – przy biurku, ze stertą dokumentów, czy standardowo przy komputerze, koniecznie powinieneś włączyć do swego klasycznego trybu życia rozciąganie. Mówimy tu w zasadzie o szeroko pojętym sposobie rozciągania się, przez co rozumie się zarówno ćwiczenia rozciągające dłonie oraz palce, jak i plecy czy rozluźniające barki. Palce poszerzamy, w taki sposób, żeby nie doszło do stykania się palca do palca. Później napinamy mięśnie i prostujemy palce. W takiej pozycji dobrze jest je utrzymać przez minimum dziesięć sekund, po czym puszczamy i wykonujemy całą serię takich ćwiczeń napinających. Pamiętajmy tylko o tym, żeby zaginać palce, ale nie całą dłoń w pięści. Rozciągać się w pracy można także wówczas, gdy czujesz, że masz zmęczone barki. Przyjmij pozycję siedzącą. Popatrz, czy siedzisz prosto. Opuść kończyny górne wzdłuż sylwetki. Ramiona podnieś do góry, na tyle na ile będziesz w stanie to zrobić – postaraj się maksymalnie, jak się da. Nie ruszaj wówczas szyją, niech kark będzie nieruchomo. Głowa ma być na wprost- bez chowania w ramiona. Ruszamy góra – dół ale tylko ramionami, żadną inną partią ciała! Natychmiast powinniśmy po paru takich unoszeniach poczuć różnicę w pracy mięśni. Jest to ćwiczenie relaksacyjne i rozluźniające.
Autor: